English
上智大学
文学部
英文学科
准教授
PINNER RICHARD
ピナー リチャード
Pinner Richard
個人ウェブサイトはこちら
■
職歴
東京外国語大学 講師 2012/04/01-2013/03/31
芝浦工業大学 講師 2011/04/01-2013/03/31
上智大学 講師 2011/04/01-2013/03/31
ブリテッィシュ・カウンシル 講師 2010/06/01-2011/02/28
レスター・カレッジ・オブ・テクノロジー 講師 2006/03/01-2006/10/31
カプラン・インターナショナル・カレッジ 学習システム監督 2007/03/01-2010/12/31
カプラン・インターナショナル・カレッジ 講師 2006/10/01-2010/03/31
イングリッシュクラブ株式会社 講師 2005/04/01-2005/12/31
ノバ御茶ノ水校 講師 2004/05/01-2005/05/31
■
学位
言語学・英語教育 MA キングスカレッジロンドン 2000/09/30
美術 ・ 英文学 BA リーズ大学 2003/06/30
■
教育・研究活動状況
I teach language specialist topics within the department of English literature, especially focusing on language education and teaching English as a foreign language. I also work with the graduate school of linguistics on the Master's Degree in Teaching English as a Second Language.
■
研究分野
教育工学
英米・英語圏文学
英語学
外国語教育
教育学
■
研究キーワード
真偽/信疑
モチベーション
英語教育
応用言語学
■
研究テーマ
言語教育と学習における真正性とモチベーション 2013/02/01-2017/02/01
詳細表示...
■
著書
Social Authentication and Teacher-Student Motivational Synergy: A narrative of language teaching. Richard Pinner Routledge 2019
Augmented Communication: The effect of digital devices on face-to-face interactions Richard Pinner Palgrave Macmillan 2018
Reconceptualising authenticity For English as a global language ピナー・リチャード Multilingual Matters 2016/06/15
詳細表示...
■
論文
Trouble in paradise: Self-assessment and the Tao Richard Pinner Language Teaching Research SAGE 2015
The Authenticity Continuum: Empowering international voices. Richard Pinner English Language Teacher Education and Development Centre for English Language Studies, the University of Birmingham and the Centre for English Language Teacher Education, the University of Warwick, 2014
Collaboration, sub-creation, inspiration and evolution in fantasy literature Richard Pinner 英文学と英語学 上智大学英文学科 2014
The authenticity continuum: Towards a definition incorporating international voices Richard Pinner English Today Cambridge University Press 2014/12
Literature and Second Languages: Transcending Linguistic Barriers Richard Pinner 英文学と英語学 上智大学英文学科 2014/02
詳細表示...
■
研究発表
Authenticity as a continuum in the global context: Identity and empowerment for L2 teachers of English. Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés 2017/08/31
Expanding on Self-Assessment and Motivation 16th Annual JALT PanSIG Conference 2017/05/21
詳細表示...
■
所属学協会
International Association of Teachers of English as a Foreign Language (IATEFL) 2008-現在
詳細表示...